SEO-uyumlu-görsel
16
Ağu

SEO İçin Görüntü Oranı ve Optimize Etme

SEO Uyumlu Görüntüler Kullanmanın Önemi

Arama Motorları Görüntüleri Bizim Gibi Algılayamaz

SEO Uyumlu görüntüler kullanmaktaki fayda kısaca şudur;

Arama motoru botları görselleri bizim gibi göremezler bu sebeple boyutuna, kalitesine ve arkasındaki HTML koda göre yorumlar.
En çok kullanılan resim uzantıları PNG , JPG, GIF olarak karşımıza çıkar

PNG Nerelerde Kullanılmalıdır ?

PNG uzantılar genelde dosya boyutu büyüktür ve yüklenme süresi uzundur. Fakat PNG görüntü kalitesini en iyi yansıtan uzantılardan biridir. Dosya boyutu çok büyük olduğu için eğer kullanıcıların indirmesini istediğiniz bir dosya ise o zaman indirilebilir bir dosya oluşturarak (.rar, .zip gibi) linkini verebilir ve indirme bağlantısı olarak daha küçük JPG olarak ekleyebilirsiniz.

Özetle PNG dosyası Logonuz veya kullanıcıların indirmesini istediğiniz bir resim değilse direkt olarak kullanmamaya çalışın. SEO açısından bir diğer zararı ise sayfanın geç yüklenmesine neden olabilir.

GIF Nerede Kullanılmalıdır ?

Açıkçası artık gifler pek karşılaştığımız bir görsel biçimi değil. Yine de gif kullanan çok fazla site görebilirsiniz. Gifler hareketli görseller oluşturmak için kullanılır ve genelde kalitesizlerdir. Web sitenizde gif olması görsel olarak şık olmayabilir ve sitenizin açılma hızını düşürebilir. Bu nedenle SEO uyumlu bir web sitesi istiyorsanız giflerden uzak kalmanızı öneririm.

JPG En Uygunu mu ?

Web sitelerinde gördüğümüz görsellerin büyük bir bölümü jpg uzantılıdır (jpeg). Görüntü kalitesi yüksek ve daha az dosya boyutu olarak karşımıza çıkar. En uygunu jpg diye düşünebilirsiniz fakat onun da optimize edilmesi gerekiyor.

Arama motorları sünmüş diye tabir edilen görselleri pek sevmez bunları kullanıcılar da sevmez. O sebeple en boy oranı düzgün ayarlanmış görselleri tercih edin.

En boy oranı Tipik boyutlar (piksel) Ne için kullanılır
1:1 1080 x 1080 Sosyal medya gönderi ve profil fotoğrafı için en iyi görüntü oranı
3:2 1080 x 720 Fotoğraf ve baskı
4:3 1024 x 768 piksel TV’ler, monitörler ve dijital kameralar
16:9 1920 x 1080  Sunumlar, monitörler ve geniş ekran TV’ler

Bu oranlar dışında eTicaret veya bloğunuz varsa görüntü oranlarını her bir ürün ve gönderi için aynı tutmanızda fayda var.
Bu düzeni sağlayacaktır.

Görüntüleri Sıkıştırmayı Deneyin

Özellikle eTicaret siteniz varsa mutlaka görüntüler için ek mesai harcayınız. Çünkü bazı siteler için jpg uzantılı dosyalar bile büyük gelmektedir. Performansı artıracak araçlar kullanarak görüntülerinizi WebP olarak düzenlemenizde fayda var.
Google’ın geliştirmiş olduğu bu teknoloji jpg görselleriniz %30 oranında veri tasarrufu sağlayacaktır.

WebP tarayıcılarda sorunsuz çalışan bir dosya türüdür bu sebeple görsellerinizi WebP türüne çevirebilirsiniz.

Diğer yandan dosya biçimlerinizi değiştirerek aşağıdaki şablondaki şekilde veri tasarrufu sağlayabilir ve SEO uyumlu görseller elde etmiş olursunuz.

  • Görsel Dosya Adları Ne Olmalı ?

  • Arama motorları görselleri insan gözü gibi görüp tarayamaz fakat dosya boyutu uzantısı gibi bir çok kriteri alırlar. Bununla birlikte eğer bir kolonya satıcısıysanız  resim adı
    resim123124.jpg  yerine  limon-kolonyası.jpg  olması  SEO uyumlu web sitesi için çok daha faydalıdır.
    Resimlerin alt=”” etiketlerini de unutmamak gerekir.
    Görme engellilerin kullandığı araçlar bu etiketlere göre okumakta.
    Rastgele görsel isimleri sizin sıralamanızı olumsuz etkiler.
SEO-uyumlu-görsel